Setelah lama tulisan ini terhenti

Published November 4, 2011 by Menikmati Takdir Langit

Setelah 2 bulan tulisan di blog ini terhenti seketika. Saya seperti kehilangan mood untuk menulis walaupun sebenarnya terlalu banyak yang ingin saya kongsikan sepanjang 2 bulan yang lepas.

Ringkasnya, terlalu banyak peristiwa besar yang berlaku dalam hidup saya menyebabkan saya tiada kelapangan untuk menulis malah menjenguk ke blog sendiri juga tidak pernah.

Alhamdulillah, hari ini hati saya tiba-tiba terlintas untuk membukanya kembali dan menatap satu persatu tulisan-tulisan yang pernah saya nukilkan. Alhamdulillah, kerana sepanjang peninggalan saya beberapa komen yang menyejukkan hati bila membacanya datang lantas membangkitkan rasa ingin memblog semula. Insyallah doa-doakan.

Tentu semua tertanya-tanya peristiwa besar apakah yang saya lalui sehingga menyebabkan saya meninggalkan blog ini menjadi sawang. Jawapannya terlalu banyak dan besar impaknya ke atas dirinya dan tiba-tiba pada hari ini saya seakan diberi kekuatan untuk menulis sesuatu dari hati ini di tengah kegelapan malam yang sunyi biar pun cuma catatan pendek bagi memulakan langkah seterusnya untuk menulis dengan lebih giat lagi.

In short, I am fully occupied. Occupied with works and people surrounding me. From my subordinate up to the top level. Itulah yang dapat saya gambarkan. Bahawa saya terperangkap dan terkejar dengan “date line” dan permintaan yang tidak pernah henti. Perubahan dalam skop kerja sekarang menjadikan saya semakin sibuk sehingga kesemua waktu saya habis begitu sahaja dengan kerja. Inilah yang membuatkan saya terhenti seketika seolah-olah saya seperti hilang minat untuk menulis sesuatu wal hal saya sebenarnya terlalu “engaged” dengan pekerjaan baru saya.

Apa pun, kehilangan saya selama 2 bulan diharapkan menjadi pemangkin untuk saya menulis dengan bahan-bahan baru berdasarkan perubahan yang berlaku ke atas diri saya. Insyallah, saya berdoa kekuatan itu agar datang dengan bantuan Allah.

Apa pun adalah hikmah di sebalik semua kejadian ini. Hikmahnya masih ada yang membaca dan memberi semangat untuk saya terus kembali menulis. Terima kasih.

Abu Wafi, Putrajaya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: