Bulan penuh barakah

Published August 5, 2011 by Menikmati Takdir Langit

Syukur ke hadrat Allah kerana dipanjangkan umur agar untuk berjumpa dengan Ramadhan kali ini. Beberapa hari sebelum Ramadhan saya dikejutkan dengan berita kematian insan-insan yang hampir dengan saya. Khuatir jika dipanggil bertemu Allah sebelum sempat menemui Ramadhan bulan tercinta. Namun jika itu yang telah ditetapkan siapalah kita untuk menolaknya.

Alhamdulillah malam pertama solat terawih dengan berimamkan Syeikh Jibrail dari Mesir yang pernah saya catatkan dalam entry yang lepas. Walaupun cuma 8 rakaat, bacaannya sungguh panjang tetapi sungguh merdu. Itulah kelebihan yang Allah kurniakan kepada insan istimewa ini.

Seperti tahun-tahun yang lepas, saya juga mempunyai azam untuk menambah atau memperbaiki amalan Ramadhan kali in namun biarlah ianya menjadi rahsia antara saya dan Allah. Apa pun saya berdoa dan berharap agar azam saya itu dapat dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

Bulan yang penuh barakah dan pahala berganda datang lagi dan mastilah sama-sama kita merebut ganjaran yang ditawarkan.

Leave a Reply

