Meneruskan kehidupan

Published April 3, 2009 by Menikmati Takdir Langit

262186471

Sedar tak sedar dah masuk bulan April dan dalam bulan ini terlalu banyak peristiwa penting dan lakaran sejarah yang akan berlaku.

3 April 2009 : Malaysia mendapat Perdana Menteri ke-6.

7 April 2009 : Pilihanraya kecil Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai.

23 April 2009 : peristiwa bersejarah dalam hidupku.

Setiap peristiwa yang akan berlaku dan telah berlaku mempunyai maknanya yang tersendiri kepada kehidupan manusia. Kalau peristiwa tersebut berkaitan dengan perubahan landskap politik negara maka semua rakyat termasuk saya akan terlibat dalam menerima kesannya. Manakala bagi peristiwa yang hanya berkait rapat dalam hidup saya sendirian maka saya dan orang terdekat sahaja yang akan menerima kesannya. Begitulah kehidupan.

Perjalanan hidup harus diteruskan sehingga kita menemui titik noktahnya. Saya menunggu tarikh keramat 23 April 2009 yang masih dirahsiakan setakat ini. Saya berdoa semoga perkara tersebut terjadi dengan lancar dan dipermudahkan oleh Allah.

ABU WAFI @ ABU MUNZIR, Putrajaya

Leave a Reply

